Bu sene ilk kez düzenlenen ve hem lise hem de ortaokul kademesindeki takımların karma bir şekilde karşılaştığı URC19’da, ide okulları 6. sınıf öğrencilerimiz Çağan Öncül ve Alpertunga Horasanlı’dan oluşan robotik takımı büyük bir başarıya imza attı.
20 takımın birlikte yarıştığı ve genelinin lise takımlarının oluşturduğu yarışmanın eleme turlarında “inventors of ide” robotik takımımız başarılı bir performans sergiledi. Başarılı performanslarının sonucu olarak en yüksek 2. puanı alarak bir üst tura geçen 8 takım arasında yer aldılar.
ide okulları, Bilişim ve Eğitim Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcımız Ömer Ömeroğlu ve ve ide okulları Bilişim Teknolojileri öğretmenimiz Alim Keskin’in mentörlük yaptığı ide robotik takımı, Bosch Turker IT Direktörü Emel Yaşar Tural, Fairs Turkey Fuarcılık IT ve Online Projeler Direktörü Cihan Keser, Atasay CIO’su Bahadır Kumrallar ve İstanbul Ticaret Odası CIO Ethem Topgül’den oluşan URC19’ jürileri karşısında yaptıkları çalışmalara yönelik bir sunum gerçekleştirdi. Sonraki eleme turunda da başarılı bir süreç geçirerek finale kalan 4 takım arasında yer almaya hak kazandılar.
Finale kalan takımlar arasında tek ortaokul takımı olan ide Robotik takımı öğrencilerimiz, yarışmayı 4. olarak tamamladı. Öğrencilerimizin, Lise kademesindeki öğrencilerle yarışarak dereceye giren tek ortaokul takımı olması da elde ettikleri başarıyı çok daha anlamlı hale getirdi.
ide robotik takımı, aynı zamanda yarışmadaki önemli ödüllerden biri olan ‘En İyi Programlama Ödülünü’ almaya da hak kazandı.
ide okulları Yarının Yetkinlikleri Kazandırıyor
ide okulları, eğitim teknolojileri alanına yönelik öğretmen, veli ve öğrenciyi kapsayan altyapı yatırımları yapıyor. Hem yerli hem de yabancı uygulamaları ve çözümleri eğitim sistemine entegre ederek öğretme ve öğrenme ortamının sürekli iyileştirilmesini amaçlıyor. Bu sayede en doğru ve en yönetilebilir sistemlerle, öğrencilerin kendi deneyim merkezlerini kuruyor.
Deneyen-deneyimleyen öğrenciler, hem bilişsel hem de görsel yönden desteklenerek üretim odaklı düşünme alışkanlığı kazanıyor. ide öğrencileri, bilgisayar laboratuvarında hazırladığı 3D tasarımı maker laboratuvarında üretebiliyor, teknoloji ve tasarım dersliğinde kendi el becerisiyle ürettiği ahşap parçalarla birleştirip sensörler ekleyerek hareketli hale getiriyor. ide okullarında öğrenciler, 21. yy’ın becerilerini kazanarak yarına hazır bireyler olarak yetişiyor.