İlkokul eğitiminde öğrencilerimize akademik yönü kuvvetli bir eğitim vermenin yanı sıra sosyal yaşam becerileri de kazandırarak fark yaratırız. Düşünme becerilerine dayalı öğrenme modelimizle her öğrencimizin öğrenme tarzını anlar, bu tarzlara göre müfredatı özgün içerik ve uygulamalarla zenginleştiririz.
Okulumuzda sınıf öğretmenliği sistemi uygulanır. Öğrencilerimiz 1. ve 2. sınıfları aynı sınıf öğretmeni ile devam eder. 3. sınıfa geçerken sınıflar karıştırılır, öğretmenleri değişir. 3. ve 4. sınıfları aynı sınıf öğretmeni ile devam eder. Uygulamalı dersler ve İngilizce dersleri ise alanında yetkin branş öğretmenlerinin sorumluluğundadır.
Düşünme Becerilerine Dayalı Öğrenme Modeli
ide’de ilkokul eğitiminde Düşünme Becerilerine Dayalı Öğrenme Modeli uygulanır. Her öğrencinin nasıl öğrendiği belirlenerek, MEB okul müfredatı öğrencilerimizin öğrenme stillerine göre zenginleştirilir.
Müfredata Ek Dersler
Müfredata ek olarak programa alınan Bilişim Teknolojileri, Satranç, Yaratıcı Drama, Dans ve Düşünme Becerileri Eğitimi derslerinde öğrenciler hem bireysel, hem de grup içinde çalışmayı, strateji geliştirmeyi öğrenirler. Yaratıcılıklarını ve ritim duygularını geliştirirken kendilerini ifade etme şansını yakalarlar.
Okuma Alışkanlığı
Öğrencilerimizin okuma sevgisi kazanmaları küçük yaşlardan itibaren önemsediğimiz en önemli alışkanlıktır. Türkçe ders kazanımlarını okuduğumuz kitapların içine entegre ederek öğrenmeyi hem zevkli hale getiririz, hem de kalıcı öğrenme sağlamayı hedefleriz.
Geziler
Okul gezilerimizin amacı; müfredatta öğretilen konularla ilgili deneyim kazanmaları, öğrencilerin merak ve öğrenme isteklerini canlı tutma ve yaşantı zenginliği kazandırmaktır. Geziler ünite konuları ya da birlikte okuduğumuz kitapların konularına paralel olarak seçilir.
2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Okuma Kitaplarımız
|
|
1. Sınıflar
|
Binky Baskı Altında
Atatürk Ve Sanat Kitap Karıncası Canavar Canavar Soğuktan Korkmayan Tek Kuş Ormanını Kaybeden Kahverengi Geyik Mutsuz Kedi Dila Var Olmak Haktır Prensesin Köpeği Dedektif Uzun Burun |
2. Sınıflar
|
Sümer Hayvan Masalları Sarı Şehir Mavi Şehir Benim Bir Karışım Yok Hayvanlar Vaay Panama Ne Güzelmiş Düğününde Saklanan Damat Kütüphane Faresi Değirmenler Vadisi Macanda Şarkı Söyleyen Kurbağalar Vanessanın Yanındayım Riki'nin Yeni Dünyası |
3. Sınıflar
|
Disleksi Misleksi
Okulda Zorba Var Bu Sırrı Saklasak Mı Babam Bir Astronot 3-2-1 Ateş Canı Sıkılan Zürafa Mektup Yazıyor Satranç Şampiyonu Rüya Bakanlığı Lumpi Lumpi Müzik Canavarı Gezegenimi Seviyorum Ezik Kokarca Çıkarın Beni Buradan Rickie Ve Henri Gün Beyin Penceresi |
4. Sınıflar
|
Louıs Braille |
Kulüpler
Uygulamalı ders öğretmenleri ve alanında yetkin uzman öğreticilerin görev aldığı kulüplerimiz bilişim teknolojileri, görsel sanatlar, tiyatro, müzik ve çeşitli spor dallarını kapsar. Öğrencilerimiz, kulüplerde yaptıkları çalışmaları dönem sonunda düzenlenen etkinliklerle arkadaşlarıyla ve velileriyle paylaşırlar.
2019-2020 Eğitim – Öğretim Yılı Kulüplerimiz |
Futbol: Dünya’nın en önemli spor dallarından bir tanesidir. Her yaş grubunun yoğun ilgisini oluşturur. Futbol ile öğrencilerimiz mücadeleyi, takım ruhunu, kardeşliği, paylaşımı ve kendine güveni öğrenirler. |
Cimnastik: Çeşitli aktivite egzersiz ve oyunlarla çocuğun sürat, denge, kuvvet, esneklik ve koordinasyon gibi motor becerilerini geliştirmeyi hedefler. Ayrıca özgüven, liderlik, karar verme gibi sosyal gelişimlerini destekler. |
Fotoğrafçılık: Fotoğraf Kulübü, fotoğraf sanatının yakından tanınması, bu sanatın toplum üzerindeki etkilerinin araştırılması, fotoğrafın temel teknik yönlerinin öğrenilmesi amaçlarını gerçekleştirir. Çevremizdeki güzellikleri fotoğraf yoluyla belgelemek, okullarda yapılan etkinlikleri yine bu yolla ölümsüzleştirmek, günlük hayatımızdaki güzel anları kayıt altına almak ve diğer öğrencilerle paylaşmak kulübün diğer faaliyetlerinden sadece birkaçıdır. |
Karikatür: Çocukların çok sevdiği karikatür sanatının nasıl yapıldığını onlara öğretirken mizahı nasıl kullanacaklarını, nasıl espri üreteceklerini, günlük hayattaki olaylara nasıl eleştirel yaklaşıp mizah yapabilecekleri gösterilir. Böylece farkındalıklarını arttırıp kişisel gelişimlerine katkı sağlanmış olunur. |
Beden Perküsyonu: Beden Perküsyonu, ellerin ayakların bedenle birlikte vurmalı bir enstrüman olarak kullanıldığı bir alandır. Müzik ve hareketin tam ortasında yer alır. Çalanın da çalınanın da aynı kişi olması, beden perküsyonunun benzersiz bir özelliğidir. |
String Art: Sanat denince yaratıcılığın düşüncenin hiçbir sınırı olmadığı gibi, kullanılacak malzemelerde de hiç bir kısıtlama yok, insanoğlu da şimdiye kadar akla gelebilecek her türlü malzemeyi mükemmel bir şekilde değerlendirmiş. Çivi ve ipliğin bir araya gelmesiyle ortaya böyle harika sanat eserlerinin çıkabileceğini kim düşünürdü ki? İkisini tek başına düşündüğümüzde hiçbir estetiği olmayan bu malzemeler bir araya geldiğinde sanat eseri oluyor. Bu kulüpte öğrenciler kendilerine hazır olarak verilen ip ve çivili tahtalarla kendi eserlerini yaratmanın keyfini çıkaracaklar. |
Satranç: Çocukların gelişiminin en önemli evrelerinde satrancın onlara kazandırdığı yetenekler, gelecekteki yaşantılarını etkileyecektir. Satranç bireylerin azmini ve cesaretini geliştirir , özeleştiri yeteneğini arttırır, fırsatları değerlendirme ve zaman kontrolü yeteneği kazandırır. Okulumuzdaki satranç derslerinin temel amacı; çocuklara analitik düşünme yeteneği kazandırmaktır. |
Playing Board Games in English Club: Learn and play popular board games in English! The Playing Board Games in English club allows students to have fun and speak English in a stress-free place. Each group of players will be able to switch and play different games during the club hours. Some games that will be available are Jenga, Snakes and Ladders, Guess Who, Connect Four, Battle Ship, puzzles, and making their own games, |
Teknoloji ile Üret: Bilişim teknolojilerinin içerisinde bulanan ve öğrenci seviyesi için uygun olan teknolojileri kullanarak sunum, video, animasyon vb. içerikler üretmek hedefimiz olacaktır. |
Minik Şefler: Yapılan yemeğin yapımına dahil olmak öz güven, sorumluluk, birey olduğunu hissetme, gruba ait olduğunu hissetme, bağımsızlık gibi duygularını geliştirirken, çocukların kendi yaptığı yemeği daha bir iştahla yemesini sağlar. Kaliteli ve eğitici zaman geçirmiş olurlar. |
Dans: Dans, bir duygu ya da düşünceyi iletmek, bir öyküyü anlatmak için genellikle müzik eşliğinde hareket etme sanatıdır. Danstaki amaç; genellikle küçük yaşlarda bedeni eğitmek, esneklik ve çeşitli hareketlerle vücuda yatkınlık kazandırmaktır. |
Kukla Atölyesi: Farklı materyalleri kullanarak kendi kuklalarını tasarlayabilecekleri bir kulüp. Atık materyal kullanımı yaratıcılığı ve üç boyutlu düşünme becerisini geliştirir. Çevreye karşı duyarlılığı ve farkındalılığı arttırır. Geri dönüşüm, tekrar kullanım bilinci arttırma amaçlı ve aynı zamanda kendi kuklasını tasarlayarak oynatabilecekler. |